HomeFAQ

FAQ

Vi hjälper gärna till!

På den här sidan hittar du svar på vanliga frågor om SimSurf och våra produkter. Om du har en fråga som inte besvaras här är du välkommen att kontakta oss. Vi är alltid redo att hjälpa dig. Vår kundtjänst är tillgänglig 24/7, så du kan alltid få hjälp när du behöver det.

Vad är en eSIM?

Ett eSIM är ett virtuellt SIM-kort som kan installeras via en QR-kod. Det innehåller all information som behövs för att aktivera ett mobilabonnemang och är mycket enklare än ett traditionellt SIM-kort. Det gör det enkelt att byta nätverk utan att ersätta ett fysiskt SIM-kort.

Är min enhet kompatibel med eSIM?

SimSurf eSIM kan användas med följande enheter:

  • Apple iPhone XS, XS Max, XR, 11, 11 Pro och 11 Pro Max och nyare
  • Samsung Galaxy S21+ / S21 Ultra 5G, Samsung Galaxy S20 / S20+ / S Ultra, Samsung Galaxy Note 20 Ultra, Samsung Note 20 /20+/ FE/ Ultra/ Ultra 5G, Samsung Galaxy Fold/ Fold2 5G, Samsung Galaxy Z Flip och nyare.
  • Google Pixel 2, Pixel 3, Pixel 3 XL, Pixel 4, Pixel 4 XL, Pixel 4a, Google Pixel 5 och nyare.
  • Huawei P40, Huawei P40 Pro, Huawei P30, Huawei P30 Pro, Huawei Mate 20, Huawei Mate 20 Pro och nyare
  • Sony Xperia 1, Xperia 5 och nyare
  • OnePlus 8, 8 Pro och nyare
  • LG G8 ThinQ, V50 ThinQ och nyare
  • Motorola Moto G7, G7 Power, G7 Play och nyare
  • Nokia 8.1 och nyare
  • Microsoft Surface Pro

Om din enhet inte listas här, men den är eSIM-kompatibel, kan du använda vår SimSurf eSIM.

Vad händer när min kredit är förbrukad?

När din kredit tar slut stoppas ditt internet omedelbart. Du får ett sms från oss när du har använt 80 % av din data. Du har då möjlighet att köpa ytterligare data så att du kan fortsätta använda internet. Vårt eSIM är enkelt att fylla på med mer data, så du behöver inte skapa ett nytt eSIM.

Kan jag uppgradera mitt paket under tiden?

Ja visst, beställ ett datapaket igen och starta sedan en livechatt med oss. Ange ditt beställningsnummer från din första beställning och din uppgraderingsbeställning så lägger vi till extra data direkt på ditt eSIM-kort!

 

Vilka tjänster kan jag använda med ett eSIM?

Med ett eSIM från SimSurf kan du gå på internet (använda data) i det land eller den region du väljer. Med din internetuppkoppling utomlands kan du ringa billiga samtal med t.ex. WhatsApp.

Hur köper jag ett eSIM-kort?

Välj den dataplan du behöver från vårt utbud av länder. Vi erbjuder globala eller regionspecifika dataplaner, beroende på din destination och dataanvändning.

När du har valt önskad dataplan baserat på ditt resmål klickar du bara på “Beställ nu”. Din dataplan kommer att skapas och läggas till på ditt SimSurf-konto (My eSIM).

Viktigt! Alla TravelSim-dataplaner måste aktiveras innan de kan användas under Mitt konto.

Hur aktiverar jag mitt eSIM-kort?

För att konfigurera och aktivera ditt eSIM har vi skapat en sida som hjälper dig att göra detta: installera eSIM.

Hur länge ä mitt eSIM aktivt?

SimSurf erbjuder eSIM-prenumerationer på 7 dagar eller 30 dagar. Ditt eSIM-kort förblir aktivt så länge du laddar eller fyller på det. På ditt konto kan du se all information om ditt eSIM, t.ex. dataanvändning och varaktighet.

I vilka länder är eSIM tillgängligt?

SimSurfs eSIM täcker mer än 125 länder. Du kan se den fullständiga listan över länder här.

Ska jag köpa mitt eSIM innan jag reser eller när jag kommer fram?

Båda är möjliga. Köp den precis innan du åker eller när du kommer fram till din destination. Det som passar dig bäst. SimSurf eSIM-paket har olika giltighetsperioder och giltighetsperioden börjar vid köptillfället. Så om du inte ska resa i mer än en månad kan du köpa ett 30-dagarspaket innan du åker, och giltighetstiden täcker hela din utlandsvistelse.

Om du inte har köpt ett abonnemang innan du reser kan du också köpa din dataplan när du anländer till din destination. För detta behöver du naturligtvis en fungerande internetanslutning 😉.

Behöver jag ändra inställningarna för mitt mobilnät?

Observera att du måste ändra tjänsteleverantör till SimSurf eSIM när du reser. Med eSIM kan du använda flera leverantörer samtidigt, så du måste se till att du aktiverar eSIM innan du reser.

Vi rekommenderar också att du stänger av “Tillåt växling mellan mobildata” – annars riskerar du roaming på din lokala nätverksleverantör.

Kan jag använda samma eSIM-kort på olika enheter?

Nej, om du har installerat ett eSIM-kort på en enhet kan du inte installera samma eSIM-kort (samma QR-kod) på en annan telefon eller enhet. Aktiveringen av eSIM är endast giltig en gång. Du måste beställa ett nytt eSIM-kort för en annan enhet, även om du har tagit bort eSIM-kortet från den första enheten.

Nej, du kan inte använda samma eSIM-kort i en annan enhet (även om du har tagit bort det från den första enheten). Om du vill använda eSIM i en annan telefon eller enhet måste du beställa ett nytt eSIM via My eSIM.

Jag vill återställa min iPhone. Hur ska jag lägga till eSIM?

Om du vill återställa din iPhone kommer allt innehåll på din enhet att raderas. När du har gjort en slutlig säkerhetskopia får du möjlighet att behålla dina mobilabonnemang. Välj då alternativet Återställ och behåll mobilabonnemang. Din iPhone kommer då att raderas, men din eSIM-prenumeration kommer att behållas. Du behöver alltså inte lägga till din eSIM-prenumeration igen.

Fungerar eSIM även på en iPad?

Ja, Apple iPads från iPad Pro 2018 och nyare stöder för närvarande eSIM. Detta gör det möjligt för användare att ansluta sin iPad till mobildata utan att behöva ett fysiskt SIM-kort.

Är din fråga inte här? Ställ dina frågor här:

Start exploring, stay connected

Company
Tjänster
Frågor

© 2022 Vault WordPress theme by UiCore. All Rights Reserved.